451 stupňů Fahrenheita

Tohle ne. Těšil jsem se na to, ale nečekal jsem, že to bude tak slabé. Hasiči nehasí, místo toho pálí knihy. V knize nás autor děsí budoucností, kdy se knihy budou pálit z toho důvodu, že jsou v nich bláboly. Vše správné a dobré přichází jen z jakési internetové TV, dalo by se přirovnat k Facebooku smíchaného se Skypem. Manželka hlavního hrdiny před takovým Facebookem stále sedí a tlachá s kámoškami, okolní svět ani nevnímá a na svoji minulost pomalu zapomněla. Tohle by se dalo přirovnat i k dnešku, kdy autor popisuje, že na "Facebooku budoucnosti" se řeší totální hovadiny a člověku jen uniká okolní reálný život. Tahle vize se mi od autora velice líbila a to zvlášť, když se částečně vyplnila. Proto knize taky nedávám rovnou odpad.
Nesouhlasím však s autorem, že by knihy někdy v budoucnu zmizely nebo se dokonce rovnou pálili. Bullshit. Jakmile se však oběvila na scéně zázračná kniha knih Bible, tak jsem myslel, že se poseru. Postupem čtení se o ní už naštěstí tolik nepsalo, ale pro změnu začli citáty z Romea a Julie nebo co, které měli vzít prvoplánovitě za srdce. Leda hovno.
No a konec knihy byl samozřejmě čekaný, takové blá blá blá, knihy vše zachrání, lidstvo povstane z popela jak Fénix... Ach jo.
Autorovi popisné výjevy tedy taky "stojí za to". Takové abstrakce, kterých není málo, např. - Obejmu svět a stanu se jeho součástí, blá, blá blá... Kristovanoho!

Přiznám se, že jsem měl chuť tuto knihu spálit. Bohužel jsem četl její elektronickou verzi a mobil si pálit opravdu nehodlám!



0 komentářů:

Okomentovat